Na začiatku stála myšlienka vytvoriť súťaž podporujúcu zdravý životný štýl.
Pri tomto slovnom spojení si väčšinou predstavíme smoothie a návštevu fitka či jogy. Táto téma je však oveľa hlbšia.
Už v antike poznali ideál kalokagatie – harmonického súladu tela a duše.
Súčasná psychológia hovorí pri zdraví o bio-psycho-socio-spirituálnej jednote.
Touto cestou sme sa rozhodli ísť aj my, a preto sme pripravili výzvy, ktoré oslovujú každú z týchto oblastí.
Aj keď ide o súťaž, chceli sme aby odmenou bol už samotný zážitok z plnenia výzvy.
Venujeme sa tvorbe zábavno-vzdelávacích programov pre deti, mládež aj dospelých. Radi robíme veci viditeľne inak. Veríme, že každý by sa mal snažiť robiť to, v čom vidí zmysel a čo ho napĺňa. A jedným z projektov, ktorý nás teší a napĺňa sú aj Výhovorky bokom. Preto spúšťame tento druhý a veríme, že nie posledný ročník. Užite si ho s nami.
Keď nám z Outdoor Institute o.z. predstavili zámer tohto ročníka súťaže, zaujalo nás to a začali sme meniť nápady na funkčné online riešenia. Rozhodli sme sa podporiť túto myšlienku a zastrešili sme tento projekt po technickej stránke – doména, webhosting, webstránka, dizajn i funkčnosť. Veríme, že 1+1=3 – spoluprácou môže vzniknúť dlhodobo udržateľný projekt a značka. Tvoríme a implementujeme udržateľný marketing.
Prvá myšlienka pripraviť zdravú súťaž vyšla práve z Iuventy. Iuventa je štátna organizácia, ktorá sa venuje neformálnemu vzdelávaniu a tvorbe voľnočasových rozvojových programov pre mládež. Organizuje tiež rôzne kurzy pre pracovný a osobný rozvoj pracovníkov s mládežou. Snaží sa byť doplnkom k formálnemu vzdelávaniu takému, ako ho poznáme na školách.